Outdoor/puls

Mix af alt

Outdoor/puls-linjen på friskolen er et mix af klassisk friluftsliv, outdoor/puls og Adventure Race. Det er et fag, hvor alle outdoor og adventure aspekterne trænes både til lands og i vand.
Der er mange discipliner, der skal afprøves og trænes. Holdånd og en god dag i naturen bliver altid omdrejningspunktet.

Friluftslivet kombineres med udholdenhedsidrætter og styrkeaktiviteter. Vi sætter mål sammen, forbedre os og bliver mere bevidste om egne styrker og svagheder samt værdien af en gruppes potentiale.

Outdoor/puls er både aktivitet med højpuls og det hyggelige lejrliv. På linjen er man ude i al slags vejr året rundt.

Aktiviteter og ekstra

Du vil opleve følgende aktiviteter gennem dine skoleår på linjen:

• Paddleboard, kajakpolo, vandpolo
  • Grundtræning og fitness i naturen.
  • MTB
  • Orienteringsløb, trail-run
  • Træning i klatring i skov og hal., evt. klatrevægge.
  • Geocaching
  • Skovaktiviteter som bivuakbygning, lave mad og bål i naturen, den spiselige natur, f.eks. svampejagt.
  • Vandrings- og overnatningsture med oppakning.

Desuden kan der blive mulighed for følgende:

• Førstehjælpskursus, militærbanetræning, dykkerkursus for de ældste.